Morro de Sao Paulo#Lencois#Rio de Janeiro

24 maart 2014 - Rio de Janeiro, Brazilië

Ola,

ik heb een Braziliaanse bikini gekocht!!! Nu is een bikini kopen niet zo bijzonder maar wel een Braziliaanse. Mijn bikini hing nog aan de lijn bij Carmel in Salvador. Kom je aan op een zon overgoten eiland moet je eerst op jacht gaan naar een bikini. Ik vroeg om een grote maat. Maar alles is pequeno..... Maar ik heb er eentje gevonden.....het wordt wel weer smeren, hij is erg klein en ik heb nu overal weer wit ;))))))).

ik heb een geweldige pousada. Tussen de locals. Ik hou er zo van! Elke ochtend zie ik van die prachtige donkere kindjes met allemaal dezelfde kleding aan naar school gaan! Het eiland leeft heel goed van het toerisme. Ben een paar dagen met Brazilianen opgetrokken. De heerlijkste drankjes en het lekkerste eten uit de streek heb ik geproefd. Toca is een geweldige Chill loungetent en vanaf 5 uur in de middag open. Mega uitzicht en een prachtige ondergaande zon....

De terugreis op de boot was minder. 2,5 uur lang braak geluiden om me heen. Alleen al van die geluiden moet je al bijna kotsen. Iedereen hing op z'n stoel of lag op de grond. Ik probeerde maar te slapen.... Dan voel ik niets. Het is gelukkig goed gegaan.

Na een overnachting bij Carmel en Evander ben ik naar Lencois gegaan. Zes uur met de bus. Een alleraardigst klein plaatsje. Het centrum weer koloniaal. Die dag en avond had het zo hard geregend, er ging geen tour door volgens zeggen. Dus het café in. Hele leuke groep Brazilianen ontmoet. Allemaal uit Lencois. Rastamannen. Leuke avond gehad. Chill drankje doen en muziek maken. Volgende dag bleek alles toch door te gaan maar ik had niets geboekt. Het was inmiddels weer stralend weer en dus ben ik er zelf op uit gegaan. Er waren mountainbike wedstrijden die ik met mijn "nieuwe vrienden" heb gekeken. De volgende dag alles goed gemaakt in 1 tour. Watervallen, grotten en een hoge berg beklommen. Zie de foto's. Die avond nog een drankje in het café gedaan en een beetje muziek geluisterd. De volgende dag naar Carmel.... Voor de laatste keer...... Maar eerst nog een afscheid in Lencois. Ik had op het stationnetje van Lencois een plekje in de schaduw gevonden. En ja hoor daar kwamen ze, één voor één de hoek om mijn rastavriendjes om mij gedag te zeggen. Hele leuke tijd gehad en weer veel geleerd over hun cultuur.... Niets mis mee!

Met Carmel nog een dagje op stap geweest naar Praia dos forte. Prachtige stranden. Projecten en care for schildpadden. Maar een vreselijk aangeharkt dorp, gemaakt door de rijken en daar komt ook een bepaald soort volk op af...... De volgende dag moest ik toch echt afscheid nemen van Carmel en Evander en van mijn bedje op balkon op de 27ste verdieping. Lastig.... Ppppffffff. Snel schakelen want we gaan naar Rio! Het neusje van de zalm. Een korte vlucht met een prachtige landing midden in de stad. Je ziet alles, de prachtige stranden, de heuvels, sugar loaf mountain en Christo! Wat is dit gaaf om hier te zijn. Ik heb een geweldig appartement wat ik deel met twee jongens uit Engeland. Het ligt twee blokken bij copacabana vandaan dus ik ben na de check-in zowat naar t strand toegerend!!! Beetje zien en gezien worden maar alla. Joggen doe je hier in bikini en zwembroek langs de boulevard en op t strand. Ik niet ;)))).Ik ben in Rio maar flaneer wel over copacabana..... Volgende dag meteen dagje strand. Ipanema. Heerlijk. Maria heb ik vorig jaar ontmoet tijdens een feestje in Amsterdam. Zij woont in Rio en ik heb haar en Miguel opgezocht. Miguel moest die avond in een favela optreden als VJ. Het was de opening van de grafitistreet in favela morro dos prazeres. Berg vh plezier. Maria en ik hebben foto's gemaakt van alle grafiti in de favela en Miguel heeft deze toen 'savonds via een beamer op een favela geprojecteerd. Waanzinnig. Leuke avond met dj en VJ. Tja en gewoon daar lekker rondgelopen en gekeken. En een uitzicht...... Pfffff. Zondagmorgen hippimarkt.... Leuk.... Weer allemaal hebbedingen....... De volgende avond zijn we bij vrienden van Miguel en Maria op visite geweest. En hele leuke groep mensen. Met elkaar gekookt, gegeten en gedronken. Iedereen nam iets mee. Zij wonen in de wijk Santa Teresa. Gastvrijheid in Brasi is enorm. Overal word je uitgenodigd en moet je mee eten en drinken. Vanmorgen werd ik om half 8 door m'n huisbaas uit bed gebeld. Foutje er komen over 2 uur nieuwe mensen. Ja en..... Ze heeft mijn geld terug betaald, taxi geregeld en nieuwe accommodatie. Ik wilde graag naar santa teresa. Wel veel verder van het strand. Het is ongelofelijk maar waar. Het is al dagen zwaar bewolkt. Ik heb een vintage B&B gevonden. Ben de enige gast. Ze is zo lief. Mag alles pakken en overal in huis zijn. Enne vanuit mijn slaapkamer uitzicht op christo. Zo bijzonder. Hoop dat het morgen helder is. Dan ga ik de berg op en christo zien. Enne van een ondergaande zon genieten...... Inmiddels is het donker en ik kijk naar een verlicht beeld. Ga nog een klein drankje doen en lekker slapen. RIO wordt vervolgd want ik ban nog lang niet klaar!

Trustie!, Erica X

1. Je Fysio:
    25 maart 2014
    Heerlijk heerlijk heerlijk! En die Braziliaanse bikini.. Dat wil toch iedereeen aan?!!
  2. Jelena:
    Prachtig en super gaaf Eer....Wat een heerlijk leven...xxxx
  3. Mila:
    Klinkt top eer! Rio staat ook bovenaan mijn lijstje! Geniet ervan! X
  4. Kaatje:
    Heerlijk, heerlijk, heerlijk !!! Xxxxxxx
  5. Eddie:
    25 maart 2014
    hee eer,nou zeg.een nieuwe bikini,hoop dat je niet teveel hebt betaald ervoor,twee vingerhoedjes en een kurk.! heb je die vorige(panterprint) gewoon weer ergens laten hangen dan?
    ik vond die foto ook errug leuk dat je uit dat ei kruipt.je lijkt calimero wel joh.en zo dicht op die afgrond gaan zitten dat ziet er ook maar gevaarlijk uit.wel weer prachtige foto's eer.
    en wat heerlijk als je s morgens wakker wordt,en je kijkt uit het raam.ik zou gelijk zeggen.JEZUS HEE.en dan de copacabana,was dat niet ooit een hit van berry manilo.lekker flaneren is wel wat voor jou he eer,,ik vraag me af en toe af,wie al die foto's maakt van jou,je hebt een hoop uit te leggen als je weer thuis bent zus.maargoed geniet er maar van dat is ook zo natuurlijk.hoe staat het met je spaans eer...ik begrijp dat je zo af en toe wat woordjes erbij leert..lepo..lepo..ofzoiets?die blijven waarschijnlijk wel hangen bij je...ging alles maar zo makkelijk he.je verhalen worden wel steeds leuker moet ik je eeerlijk zeggen,je hebt nu al zoveel meegemaakt,goed dat je het allemaal hebt opgeschreven,dat wordt een heel dik boekwerk straks eer.leuk hoor,a life time expirimence.dat pakt geen mens meer van je af.ik wacht weer je volgende avonturen af meis,,lijkt wel een serie met jou in de hoofdrol.ik geniet van al je belevingen en mooie foto's eer,geniet er nog maar even van voor je t weet zit je weer in ons kikkerlandje waar bijna nooit wat gebeurd,,of nou ja,,zo af en toe komt er ineens een boing van de airforce one over met Obama dr in..leek wel een soort polonaise..een zooitje helicopters dr achteraan..ik hoop dat ie het waardeerd,koste de staat maar 200 miljoen,,daar heb ik nog niks van teruggezien,hij had toch op z'n minst een zooitje american pizza's uit die heili's kunnen flikkeren,,,zeikerd !!!!
    nou eer het ga je goed,pas goed op jezelf nogmaals,enne,als je straks weer verder reist..(vergeet g.v.d je bikini niet)..kus ed
  6. Erica:
    25 maart 2014
    Ed, whauhaahaha. Heerlijk. Wat kun je toch leuk schrijven. Moet zo lachen. Die American piizza's geweldig! Ik heb m'n panter bikini weer opgehaald;))).... Er komt nog een verhaal Ed. Dan ben ik weer thuis! Erica op reis..... Oh nee die bestaat al..... X
  7. Erica:
    Haha Mariëlle, die Braziliaanse bikini is helemaal goed! X
  8. Marjon:
    28 maart 2014
    Hè lieffie, doe eens een foto van je Braziliaanse bikini, ben benieuwd. Je kan het hebben. Geniet er maar super van