Rio de Janeiro#Paraty#holambra#Foz Iguazu

9 april 2014 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Ola,

Rio heeft het! Rio de Janeiro is de stad der steden! Prachtige stranden, Bergen waar je kunt hiken en magische rotsen.......

Twee dagen ben ik bij Aglaia in Santa Teresa geweest. Het is echt een sprookjesachtig deel van de stad. Prachtige huizen en leuke cafe's. Veel kunstenaars hebben hier een woning. Ik ben naar de favela Santa Marta geweest. Tegen de bus chauffeur zei ik rua Santa Marta, want favela is zowat een scheldwoord. Twee Nederlanders hebben aan een project meegedaan om de favela op te knappen. Zie foto. Het is heel erg mooi geworden en er zijn plannen om de favela helemaal in deze kleuren te maken. Overigens het is een project waar de bewoners zelf ook aan mee werken. Zo stond ik ervoor en dacht het zelf wel te kunnen vinden..... Na vier trapjes was ik de weg al kwijt. Ik weer naar beneden. Daar stonden allemaal tourgides en ik ben met een van hen naar boven gegaan. Het is een wirwar van huisjes, winkeltjes en cafe's. Michael Jackson heeft 20 jaar geleden de clip: they don't care about us, op genomen. Ik heb daar het filmpje gekeken. Toen was het echt een krot..... Ik heb ook filmpje  op mn site gezet. Het geluid is erg slecht omdat ik boven op een berg sta en door de wind kun je niets horen. Die zelfde avond ben ik ook naar Christo gegaan. Wat enorm indrukwekkend...... Geweldige uitzicht over de stad. De laatste 2 dagen Ben ik bij Maria en Miguel in huis geweest, in het stadsdeel Gloria. Heerlijk rustig.op een avond hebben we met elkaar muziek gemaakt en gezongen. Ik hou er zo van.... We zijn mijn laatste avond uit geweest in Lapa. Als je voor 9 uur binnen was kosten het 1 real. Daarna 30 real en een kilo vlees. Heel bijzonder maar dit wordt aan de Armen gegeven. Helaas ik had de diarree. Ben wel mee gegaan maar was constant in de buurt van het toilet. De band was geweldig. Baile do almeidinha. Hele gave muziek en swingen. Niet normaal wat kunnen die Brazilianen dansen! Ik kan er uren naar kijken.

Paraty wat een schattig plaatsje en vier uurtjes van Rio! Ik Ben er 9 dagen gebleven. Uit bed, ontbijt, strand en weer liggen. Het eerste weekend was Aglaia er ook met een vriend. (B&B Santa Teresa). Door geen goede wifi konden we elkaar niet bereiken. Maar het toeval moest zo zijn dat ik haar tijdens het shoppen in het koloniale centrum tegenkwam. Lekker gegeten. Volgende dag bootje gehuurd en naar de watervallen geweest. Die avond nog bij vrienden van hun geweest. Ik word echt overal mee naar toe gesleept. De volgende dagen waren enorm rustig. Heerlijk. Van mijn bed sleep te ik mij zelf naar het strand en ging daar ook weer liggen. Heerlijk. Ben een beetje tour moe....... Toch kwam ik op een avond op het strand in aan raking met Capoeira. Een bijzondere vecht / dans uit de tijd van de slaven. Het heeft een hele grote indruk op mij gemaakt. En wil de hele story weten over Capoeira. Deze jongens zijn helemaal vergroeid met de dans en kunnen niet zonder. Dezelfde jongens maken ook muziek. Heerlijk bandje. En ik Ben toeschouwer geweest van de beginnende Liefde tussen Magui (zij werkt in mijn hostel) en de meester Capoeira.

Een paar weken geleden heb ik Jan Willem van der Boon een mailtje via FB gestuurd. Ik kende hem wel maar hij mij niet meer. Oorzaak......het was vorig jaar op een avond in Vleg...... Om een lang verhaal kort te maken, ik ben naar Holambra gegaan. Ik Ben met de bus naar Campinas gereisd. Daar heeft Jan Willem mij opgehaald. Zijn  vrouw Jessica en dochter Sara had ik niet eerder gezien. Een warm en bijzonder onthaal. Holambra is prachtig en je ziet allemaal Nederlandse dingen. Zelfs een bloemenveiling! Op de fiets van Sara Ben ik van alles gaan bekijken. We zijn heerlijk uit eten geweest. Meegekeken in de wereld van Jan Willem en Jessica. Ook hier weer enorm genoten van een totaal ander gedeelte van Brazilie. Mijn verblijf was te kort. Maar Jan Willem en Jessica reuze Bedankt voor jullie gastvrijheid. Het was helemaal top!!! XXX

inmiddels ben ik in Iguazu. Ik kom hier voor de watervallen. Honderden komen er bij een. Kan de deur niet uit want het is 1 waterval. Het komt met bakken uit de lucht. Hoop dat ik morgen op pad kan. Verblijf via airbnb bij een gay koppel. Ze zijn geweldig. Ben al bij hun bedrijf geweest en we zijn vanavond wat gaan eten en drinken. Ik ben echt een bofkont.

Dit is denk ik mijn laatste blog. Krijg een paar drukke dagen in Bsas en dan home sweet home!

Ik heb Brasil opgezogen, uit elkaar getrokken en genomen :)))))))). MAar wat heb ik van haar genoten! Afscheid nemen wordt steeds moeilijker!

Vijf en halve maand los van alles....... Uit mijn comfort zone ......

I DID IT!!!! vijf en halve maand lang! My way!

Thank you Latin America for showing me. I love it! I Made the best decision ever and I did it!!!

misschien nog een paar laatste foto's van Iguazu.......

See U in t Aalsmeerse

Erica xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemiek:
    9 april 2014
    Er wat heerlijk allemaal!! Zo stoer en sterk en vrijheid ten top! You did it !!:-))) X
  2. Kaatje:
    9 april 2014
    Lieve Erica, wat heb ik van je verhalen genoten! En wat fijn om je de 18de weer te zien in Vleghaar! En yes...... You Did it!!! Meissie, ik ben enorm trots op je!!! Fantastisch, hoe jij iets dat heel negatief was (werkeloos) hebt omgebuigd tot een hele positieve, levensveranderde ervaring , Hulde!!! Je bent een echte powerwoman!!! Zie je in Vleg!!! Dikke kus en heel veel liefs en een diepe buiging!!! Xxxxxxx
  3. Rita:
    Lieve Erica,
    Wat is het allemaal weer snel voorbij gegaan.
    Dank je voor je mooie vrrhalen en belevenissen die je hebt willen delen. En dan die foto,s: geweldig!!!
    Geniet van de laatste momenten en spreek je weer Nederlandje.
    Dag stoere meid!
  4. Marlies:
    10 april 2014
    Leuk verhaal weer, maar ik hoop dat er nog wel een blog komt, want Iguazu is zo indrukwekkend!!!! Geniet ervan hoor en ook de laatste dagen in "mijn" stad! Buen viaje!
    P.S ga je shoppen in BsAs dat je het zo druk gaat hebben daar ;-) ?
  5. Martine:
    10 april 2014
    you go girl !!! You certainly did it & zoals je zelf al schrijft you did it all the way ;-)
    was n super beslissing om te gaan dus & heerlijk om mee te hebben kunnen lezen hoe lekker je 't hebt gehad !
    Geniet er nog volop van & tot ziens weer op NL bodem.
    liefs, Martine
  6. Eddie:
    10 april 2014
    hey lieve eer...nou nou...die 5 maanden zijn werkelijk omgevlogen lijkt het wel.wat heerlijk om je ontlading zo te lezen....i did it...! yes you did eer...en hoe,al je avonturen op geschreven incl prachtige foto's zodat ook wij het een beetje konden meebeleven..jammer dat ik moest lezen dat je aan de schijterij bent..is gelukkig niet zo vaak voorgekomen,,toch !!
    geniet r nog ff van eer,en hoop je met open armen weer te omhelzen zodra je weer op hollandse bodem bent belandt...dikke kus eer..xx
  7. Betsy:
    12 april 2014
    Kan niet wachten om je weer te zien maar vind het zooooo stoer dat je het allemaal geflikt hebt!!!! Geniet er nog even van...dikke kus van mij x